Deklaracja dostępności serwisu Biuletynu Informacji Publicznej Wojewódzkiego Szpitala Chorób Płuc im. dr Alojzego Pawelca w Wodzisławiu Śląskim

Wojewódzki Szpital Chorób Płuc im. dr Alojzego Pawelca w Wodzisławiu Śląskim zobowiązuje się zapewnić dostępność strony internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Wojewódzkiego Szpitala Chorób Płuc im. dr Alojzego Pawelca w Wodzisławiu Śląskim zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do serwisu internetowego Biuletynu Informacji Publicznej Wojewódzkiego Szpitala Chorób Płuc im. dr Alojzego Pawelca w Wodzisławiu Śląskim.

Data publikacji strony internetowej: 2021-08-16

Data ostatniej dużej aktualizacji: 2023-03-30

Status pod względem zgodności z ustawą

Strona internetowa jest zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności

Oświadczenie sporządzono dnia 2021-08-16. Deklaracja została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia 2024-03-26.

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Tomasz Kuna, adres poczty elektronicznej sekretariat@wscp.wodzislaw.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu +48 32 4537101. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji w formach alternatywnych, na przykład odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisania zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji w formie alternatywnej, powinna także określić formę tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie i nie później, niż w ciągu 7 dni. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące. Jeżeli zapewnienie dostępności nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego dostępu do informacji, można złożyć skargę na takie działanie. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Skargi i odwołania

Nazwa organu odwoławczego: Dyrektor Wojewódzkiego Szpitala Chorób Płuc im. dr Alojzego Pawelca w Wodzisławiu Śląskim

Adres organu odwoławczego: ul.Bracka 13, 44-300 Wodzisław Śląski

Adres e-mail organu odwoławczego: sekretariat@wscp.wodzislaw.pl

Telefon organu odwoławczego: +48 32 4537101

Dostępność architektoniczna

1. Dostępność wejścia do budynku i przechodzenia przez obszary kontroli. Dla pacjentów i osób towarzyszących dostępne jest jedno wejście, przez wejście główne do budynku – dodatkowo zabezpieczone jest w przycisk dla osób niepełnosprawnych, dzięki któremu podejdzie pracownik szpitala i w razie konieczności podjedzie wózkiem inwalidzkim, oraz wjazd windą na poszczególne piętra. Izba Przyjęć znajduje się na parterze Szpitala. Po wejściu do budynku szpitala wszystkie osoby kontrolowane są przez personel izby przyjęć pod kątem temperatury ciała i ogólnego stanu zdrowia (kamera termowizyjna i ankieta epidemiologiczna).

2. Dostępność korytarzy, schodów, wind i toalet. Przestrzenie komunikacyjne są wolne od barier poziomych i pionowych (komunikacja pozioma –korytarze na jednym poziomie, komunikacja pionowa – windy). Korytarze są przestronne i umożliwiają swobodne poruszanie się osób z niepełnosprawnością, nie posiadają progów. Na wszystkich korytarzach są zamontowane ergonomiczne poręcze. W budynku dla pacjentów i osób towarzyszących jest jedna winda przystosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych. Winda posiada oznaczenia pięter w formie wizualnej, oraz za pomocą alfabetu Braille’a. Na wszystkich poziomach znajdują się toalety dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych.

3. Opis dostosowań, na przykład oznaczeń Braille’a, informacji głosowych, pętli indukcyjnych. Informacja o rozkładzie pomieszczeń na parterze zapewniona jest w sposób wizualny (tablica informacyjna). W budynku nie zastosowano urządzeń i innych środków technicznych do obsługi osób słabosłyszących. W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a.Szpital posiada jedynie Karty praw pacjenta w alfabecie Braille’a. Dostępność zapewniona jest poprzez wsparcie pracownika szpitala. Brak informacji głosowych, brak pętli indukcyjnej.

4. Informacje o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych. Na terenie obiektu szpitalnego znajdują się miejsca parkingowe dla pacjentów. Przed windą do budynku Szpitala jest plac manewrowy, gdzie istnieje możliwość swobodnego asystowania przy wysiadaniu z samochodu pacjenta z niepełnosprawnością ruchową. Odległość z parkingu do wejścia głównego wynosi około 100m a trasa przejścia jest wolna od przeszkód architektonicznych.

5. Informacja o prawie wstępu z psem asystującym i ewentualnych uzasadnionych ograniczeniach. Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.

6. Informacje o możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub online. Na miejscu istnieje możliwość skorzystania z pomocy tłumacza języka migowego, po wcześniejszym umówieniu. Szpital ma podpisaną umowę z tłumaczem migowym.

7. Budynek Poradni Wejście do budynku z parteru. Komunikacja w budynku dostępna korytarzem. Wejście do budynku bezkolizyjne, brak informacji głosowych, brak pętli indukcyjnej.

Powrót na początek strony